משהו קטן וטוב: מחשיכים את גוגל

חדי העין שבינכם וודאי הבחינו בבאנר קטן משמאל לשורות אלו שהצטרף לפני יומיים לבלוג. הלינק יוביל אתכם לאתר גרינפיס, שם תוכלו ללמוד קצת על מה אתם, כן אתם, יכולים לעשות לבד כדי למזער, ולו במעט, את הנזקים שכולנו גורמים מדי יום לכדור הארץ ולנו. חשוב ופשוט.

בראיון שקראתי שבוע שעבר עם חבר הכנסת דב חנין למוסף "סופשבוע" ופורסם בבלוג שלו, נשאלה על ידי המראיין, יונתן ליבנה, השאלה החשובה והמטרידה: כמה באמת יכולים לעזור הדברים הקטנים שאני עושה, אם המזהמים הגדולים ממשיכים לזהם? חנין ענה את האמת: לא הרבה. אבל קצת. וקצת זה לא מעט.

תמורת מחיר פעוט מכל אחד מאיתנו, גם את ואני יכולים להציל עץ אחד ביערות הגשם. וזה כבר עסק די רציני. (והנה אני מעלה את רמת הנדושות…:) כי כידוע, כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן. כל עץ שנציל, כל קרחון שלא יתמוסס לאוקינוס, כל סנטימטר שלא יתווסף לחור באוזון – הם משמעותיים.

והנה היום למדתי על משהו חדש: בלקל(blackle.com). אם אתם כבר מכירים, אתכם הסליחה.

מישהו כתב בבלוג הטכנולוגי-ירוק שלו שמסך לבן צורך 74 וואט לעומת מסך שחור שצורך 59 וואט. גוגל הוא אתר לבן למהדרין שמשמש 87.5% מגולשי האינטרנט בארץ, וסביר להניח שאחוז דומה בשאר העולם. אם מאתיים ביליון המשתמשים בגוגל מידי יום יבקרו באתר שחור במקום באתר לבן, יחסכו, לפי מה שאני הבנתי, 8.3 מיליון מגהוואט לשעה מדי יום. אני אמנם גרוע במספרים, אבל לי זה נשמע כמו המון, המון אנרגיה שאנחנו יכולים לחסוך. הבנתי קצת אחרי שקראתי קצת (וויקיפדיה, לא יותר) שאמנם זה לא כזה אידיאלי, ושמכיוון שאני משתמש במסך LCD, זה משנה הרבה פחות, אבל זה משנה, שוב, מעט, וגם מעט – זה הרבה.

אז גוגל, שלפעמים עוד עושים דברים טובים, לקחו יוזמה ועשו את זה. בלקל זה גוגל, רק בשחור. יש סיבה לא להחליף את גוגל בבלקל?

למשתשמי פיירפוקס הנבונים שביניכם, בדקתי, ואפשר גם להחליף את מנוע החיפוש לבלקל כברירת מחדל. תנסו פה.

אני יודע שזה נשמע יפה נפש (מה לעשות, ידעתם מי אני כשנכנסתם לבלוג היום…), אבל זה גם, אני מאמין, מטרה חשובה, שכולנו יכולים לקחת בה חלק קטן. קטן, אבל סנטימנטלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אינטרנט, הסביבה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על משהו קטן וטוב: מחשיכים את גוגל

  1. תומר הגיב:

    הבלקל הזה הוא *לא* גוגל, והוא איננו קשור כלל לענקית החיפוש. זה מישהו שלקח את השירות Google Custom Search של גוגל, והלביש אותו על דף בצבעים שחורים. בעל האתר בעצם גוזר קופון על חיפושים דרכו, שכן הוא יכול להשתיל פרסומות Adsense משלו בדפי החיפוש.

    למה שלא תתרום לאומה ותשנה את צבע התבנית שלך לשחור? אולי זה לא יתן את אותה התפוקה שגוגל שחור יתן, אבל גם זה משהו.

  2. אוקיי, אני מקבל את התיקון. תודה.
    כמשתמש גוגל, אני מקבל, עד כמה שאני מבין, את אותן התוצאות, מינוס חלק מההטיות של גוגל. אני לא בטוח שזה כל כך רע. המטרה פה היא החשובה, ואם התוצאה היא אותו דבר (לפחות בחיפוש עצמו), אז מה אני, כמשתמש, מפסיד?
    שוב, אם יש משהו שלא הבנתי פה, אשמח אם תאיר את עיניי.

    לגביי שינוי התבנית לתבנית שחורה: אכן רעיון טוב. מצד שני – לי, אישית, לא נוח לקרוא הרבה על רקע שחור.אז התבנית הבהירה יחסית שבה אני משתמש אכן תהיה תרומתי לפגיעה בסביבה.
    עדיין – כל הרעיון מאחורי בלקל, כך אני מאמין, והפוסט שלי, הוא להעלות את המודעות לדברים קטנים שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור, גם בלי להיות מושלמים בהגנה על הסביבה. זה הכל.

כתיבת תגובה

