זו לא אוניברסיטה. זה כיבוש. ואנחנו, נמשיך לשתוק?

ממשלת ישראל רוצה להפוך את המכללה בהתנחלות אריאל לאוניברסיטה.

ממשלת ישראל, בצעד כזה, תתעלם ממושגים כמו "זכויות אדם", "חופש אקדמי", "שוויון", או כל מיני מושגים אחרים שאמורים להיות קשורים לרעיון האקדמי בעולם המערבי אליו אנחנו מתיימרים להשתייך.

כדאי שאבהיר כמה דברים למען הדיוק ההיסטורי:

אריאל היא התנחלות עמוק בתוך השטחים.

היא מבתרת את השומרון לשניים, ומהווה את אחד המכשולים העיקריים ליציאה מוחלטת מהשטחים לקו הירוק או לפחות למשהו שדומה לקו הירוק.

הפיכתה של מכללת איראל לאוניברסיטה משמעה עוד תקציבים לשטחים, על חשבון הקמתה של אוניברסיטה שיותר ראוייה לזה (למשל, איחוד של מכללות בצפון לאוניברסיטה).

הפיכתה של המכללה באריאל לאוניברסיטה היא עוד "הכשר" למשהו שלחלוטין אמור להיות מחוץ ל"קונצנזוס".

ההחלטה להפוך את אריאל לאוניברסיטה אין לה ולו דבר עם מצויינת אקדמית, אלא רק עם פוליטיקה ימנית. יש מוסדות אקדמיים בארץ שראויים לשדרוג הזה הרבה יותר מהמאחז הזה.

מכיוון שמדובר בהחלטה פוליטית (שראשיתה בשרת החינוך לבנת, המשכה באולמרט שתומך בהתלהבות ותמיר שלא מצליחה, כמובן, לעצור את זה), ראוי שגם ההתנגדות לצעד המטומטם תהיה פוליטית.

אם יש מישהו שיכול עוד לקרוא לעצמו שריד לשמאל ישראלי, הוא חייב להתנגד לזה, ומהר!

לי, לצערי, יש יכולות גרפיות וטכניות מוגבלות ביותר. הכי טוב שהצלחתי ליצור זה את הבאנר שאתם רואים בראש העמוד הזה מימין. אני קורא לכל מי שאיכשהו מגיע/ה לפוסט הזה, ורואה את העניין כחשוב, ויכול/ה לעזור: אם יש לך דרך מסויימת לעזור ולהביא את האבסורד הזה לידיעת יותר אנשים בצורה יותר מוצלחת משלי, אנא עזר/י לי!

אם מישהו גם יודע על מאבק ראוי שאפשר לקשר אליו את הבאנר, אני אשמח לשמוע. אם מישהו בכל זאת רוצה להשתמש בבאנר הילדותי, אך תקיף שלי, הוא מוזמן. הקוד נמצא אצלי, רק תבקשו.

תודה, בשם מי שעוד מאמין שאפשר שיהיה פה טוב, אם רק נתעורר כבר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אקדמיה, השטחים, זכויות אדם, ישראל, ממשלה, פוליטיקה, שמאל ישראלי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על זו לא אוניברסיטה. זה כיבוש. ואנחנו, נמשיך לשתוק?

  1. חזי הגיב:

    כנראה שההחלטה לתת למכללת אריאל מעמד של אוניברסיטה מבוססת על שיקולים פוליטיים, אבל גם ההתנגדות להחלטה מבוססת על שיקולים פוליטיים ("זה כיבוש, ואנחנו נמשיך לשתוק?"). מה ההגיון להגיד שמשהו פסול בגלל שהנימוקים הם פוליטיים אם גם הנימוקים הנגדיים הם פוליטיים.

  2. מדובר פה במעשה פוליטי שהמדינה שלי עושה ולדעתי הוא פסול. ברור לי שצריך להתנגד לזה.
    בזה שאני אומר שהנימוקים להפיכתה של המכללה לאוניברסיטה הם פוליטים, אני מתכוון לומר שכמו כל דבר שנעשה מעבר לקו הירוק (וכמובן שגם הרבה פעמים בתוכו) השיקולים הם לא אקדמיים טהורים, אלא פוליטיים. המכללה באריאל לא יותר זכאית להיות אוניברסיטה מאחרות.
    רוצה לומר – לא אמרתי שהמעשה פסול רק בגלל שהוא פוליטי ולא אקדמי, אלא גם, ובעיקר בגלל, שהמעשה הפוליטי המדובר עצמו הוא פסול בעיני.

  3. drazick הגיב:

    מה יהיה עם האנשים פה?
    אריאל זו עיר עם לפחות 20,000 ישראלים.
    לומדים שם בני אדם.
    הם רוצים אוניברסיטה.

    הממשלה שאחראית לספק את כל צרכיהם נתנה.

    זה הכל ובזה תם הדיון.

    האם כל החלטה של הממשלה ראויה, זה משהו אחר.

    אין במדינה הזו שום התנחלות ושום דבר…
    אתה בטח מהצד שנוטה לומר שהימין גזען ושונא ערבים.
    אבל מה איתך?
    יש ישראלים, שירתו איתך בצבא ורוצים לחגוג באוני' ואתה משיקולים גאוגרפיים פוסל אותם.

    זו לא גזענות?

    בלי קשר לפוליטיקה, צמחה אולי עוד אוניברסיטה במדינת ישראל. אתה ואני צריכים לשמוח על כך (בלי קשר שגם בצפון ראוי שתהיה אוניברסיטה).

    די להלכאה עצמית.
    הם אזרחים, אריאל זו עיר במדינה שלך.

    אולי בעתיד לא…

  4. אריאל זו אכן עיר עם ישראלים, אבל אתה טועה כשאתה חושב שהיא במדינה שלי. תראה לי מפה אחת שבה השטח שבה אריאל נמצאת הוא חלק רשמי וחוקי ממדינת ישראל, ואז אני אסכים איתך. מכיוון שלא מדובר בשטח שבו מדינת ישראל מתקיימת, אלא רק קיים בו כיבוש צבאי של מדינת ישראל, לא לגיטימי בעיני להקים שם אוניברסיטה, או לצורך העניין, ישובים בכלל. אפילו אם גרים בהם כבר 20,000 ישראלים ששירתו איתי בצבא. מעבר לגדר של הישראלים האלה יש לא מעט פלסטינים שלא שירתו איתי אמנם בצבא, אבל גם להם מגיעות זכויות אדם. כל עוד הם נמצאים תחת שליטתנו, ואנחנו לא נותנים להם את הזכויות שניתנות ל"ישראלים" שתחת שליטתנו, לא תוכל לשכנע אותי שמדובר שם במדינת ישראל.

    אם הייתי מאמין שבכל החלטה של הממשלה תם הדיון, אז אבוי לי ולך.
    זה לא סתם שאני נוטה להאמין שהימין גזען. שנים של היכרות עמוקה עם הימין הוכיחו לי את זה. גם אם לא כל הימנים שונאים ערבים, ברגע שאתה חושב שלערבי יש פחות זכויות במקום שהוא גר מלך, ידידי, אתה גזען.
    מחלוקת פוליטית ועוינות כלפיי מחנה פוליטי שלם שמחזיק את המדינה שלי בביצים כבר 40 שנה לא הופכת אותי לגזען כלפיהם. זה שהם ישראלים לא מרשים אותי, וזה שהם רוצים "לחגוג" באוניברסיטה לא מרשים אותי. רוצים לחגוג? תעשו את זה בישראל.
    וידידי, אין כזה דבר "בלי קשר לפוליטיקה". אל תיתמם. אריאל קמה כהתנחלות מסיבות פוליטיות. לא היה ולא יהיה דבר שיעשה מעבר לקו הירוק "בלי קשר לפוליטיקה".
    אני מסרב לשמוח על משהו שלדעתי פושע ולא ראוי. אני לא מוכן לעצום את העין בעוד תושבי אריאל "חוגגים" ושכניהם נמצאים בעוצר.
    אתה רוצה לקרוא לזה הלכאה עצמית? תפדל. אני מעדיף לראות בזה פשוט חוסר התעלמות מהעובדות.

כתיבת תגובה

