בקשתות

לפני שבע שנים כמעט בדיוק, קצת אחרי שהתחילה האינתיפאדה, הייתי יחד עם עוד כמה אנשים ושני טנקים בצומת אבני חפץ אי שם בין נתניה לטול כרם. זה היה סוף הקיץ, אינתיפאדה חדשה ורעננה זה עתה התחילה, ואנחנו ישבנו ככה סתם בקצה של שדה ליד הצומת. שומרים, אוכלים, מנמנמים ומחכים למשהו שיקרה ולא הרבה מעבר לזה.

יום אחד, כשבאו אחיותיי לבקר אותי, ביקשתי מהן שיביאו לי את הדיסק החדש של רדיוהד שבדיוק יצא אז. אחרי שהן נסעו לקחתי את הדיסקמן שלי (זה משהו שדי דומה במהותו לאייפוד, רק יותר גדול ומנגן על פורמט של קומפקט דיסק רק אסופת שירים של אמן או להקה אחת בכל פעם, למי שלא מכיר או לא זוכר) הלכתי עמוק לתוך השדה, נשכבתי על הקרקע והקשבתי לכל האלבום.

עד היום זו אולי החוויה הכי חזקה שיש לי מרדיוהד. קיד איי הוא אחד ממצבי הרוח שהכי מזוהים אצלי עם מיקום, זמן אישי ולאומי, שעה ביום, מצב רוח ומחשבות שיש לי. עד היום אם אני מקשיב לו אני זוכר את השמים מעל הפרדס שליד אבני חפץ. יש לי לא מעט חוויות מרדיוהד (למשל כשהם חיממו את REM ברמת גן, כששילוי שישבתי לידו בי"ב שר כל הזמן את קארמה פוליס, כזוזו לימד אותי לנגן את ג'אסט, הקליפ של סטריט ספיריט ועוד כל מיני. בקיצור, יש לנו היסטוריה), וזו בלי ספק החזקה ביותר.

ולמה כל זה עכשיו?

לא רק בגלל שאוקטובר וזה מתאים.

כי רדיוהד התעלו על עצמם ועל כל שאר תעשיית המוזיקה עוד פעם. את האלבום החדש שלהם, In rainbows, הם הוציאו עצמאית. עצמאית לגמריי. בלי שום חברת תקליטים, בלי הפצה מסודרת, רק עם אפשרות להוריד מהאתר. וזה לא הכל, כי גם זה כבר נעשה קודם. הם מאפשרים להוריד את האלבום לגמריי בחינם, או תמורת כל סכום שתרצו לשים עליו.

אז אחרי יומיים שהאתר היה מוצף בגולשים ואיטי כמו מחסום קלנדיה בחורף, סוף סוף הצלחתי להוריד את האלבום. כאדם מוסרי ואחראי שילמתי עליו חמישה פאונדים ואני מבלה את השעתיים האחרונות איתו. בינתיים אני מרוצה. זה מתאים לעננים בחוץ. אמנם השמים במנהטן הם לא בדיוק השמים של מבואות טול כרם, אבל רדיוהד זה רדיוהד. בעיקר בגלל שהאלבום הזה מאוד מזכיר לי את רדיוהד של פעם. בשירים יש, תאמינו או לא, אפילו מילים.

אז תעשו לעצמכם טובה לקראת הסתיו הבא עלינו לטובה. לכו לאינריינבאוס.קום, שימו איזה כמה פאונדים (או שלא אם אתם ממש עניים ו/או לא רוצים לתמוך ישירות באמנים שאתם אוהבים) ותפנקו את עצמכם בפסקול טוב לעונה. אתם לא תתחרטו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מוזיקה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על בקשתות

  1. ערן הגיב:

    כתוב נפלא, ממש עושה חשק לשמוע את הדיסק…
    שיהיה לי במזל טוב….
    אני

  2. ZOZO הגיב:

    אני גם הורדתי, לא שילמתי. הוצאתי עליהם מספיק כסף בחיים. אחלה אלבום. House of cards נראה לי השיר הכי טוב

כתיבת תגובה

