ישראלפט

לפני כמה חודשים שמחתי מאוד לקחת חלק ביוזמה שנראתה לי, ועדיין נראית לי, כמרתקת, חשובה, וחדשנית. נמרוד אבישר, מהבלוגרים הטובים בארץ, הציע להקים בלוג קבוצתי על פוליטיקה ישראלית שמאלית באנגלית, ואני ישר קפצתי ואמרתי שאני רוצה להשתתף.

מה זה אומר ולמה זה טוב: זה אומר שיש כמה כותבים, כולם ישראלים, כולם על הספקטרום השמאלי, שכותבים ותורמים ביחד לאתר. זה טוב כי זה מאפשר דיון רחב יותר וחשיפה רחבה יותר משמאפשר בלוג אישי. כמובן, כבלוג קבוצתי, לא עם כל מילה שמישהו כותב כולם מסכימים, וככה התפתחו שם כמה דיונים מרתקים. דווקא בגלל שהאתר באנגלית, כלומר – קהל היעד שלו הוא לא רק ישראלי, אני מאמין שזה עוזר לחדד הרבה מהסוגיות הפוליטיות הישראליות שלנו ולהסתכל עליהם קצת מהצד (אם אחזור להיות סוציולוג לרגע, אפשר להשתמש בקונספט של גיאורג זימל שדיבר על "הזר" שתמיד יותר קל לו להסתכל על חברה באמת ובאובייקטיביות, ולראות את התופעות בה שמי שבאמת חבר בחברה הזו, לא מצליח לראות. על אותו משקל, אני חושב שבלכתוב באנגלית יש משום "הזרה" לעצמנו, בגלל שהשפה זרה, בגלל שהדיון הוא כבר לא רק דיון פנימי, זה אולי מאפשר לנו לראות ולחשוב על דברים בצורה שונה, ואולי, אני מקווה, גם יותר פרודוקטיבית). אותי, כמובן, כל הסיפור גם מעניין בגלל העניין שלי בשנים האחרונות ביחסים ובפוליטיקה שבין ישראל ויהדות ארה"ב, שהוא גם נושא התזה שלי, אבל זה כבר פוסט אחר. בכל אופן, אני בהחלט מקווה שהאתר יצליח לשאוב לתוכו, ואל תוך הדיון השמאלי-ישראלי, גם כאלו שבעבר לא בהכרח לקחו בו חלק. בלי שום ספק, אני בטוח שישראלפט ממלא פונקציה שכמעט ואין לה מקום עד היום באינטרנט, או בכלל: ישראלים שמאלנים שמדברים, ומזמינים לשיחה איתם, על פוליטיקה ישראלית, מתוך מחשבה שהדיון הוא לא רק דיון ישראלי-פנימי.

בכל אופן, נחמד, בואו לבקר. היום, אחרי כמה חודשים עמוסים (אתם יודעים, סיום שנת-לימודים, מעבר דירה, שתי חתונות…), פירסמתי שם את הפוסט הראשון שלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה "הסברה", אינטרנט, בלוגים, הבלוג, ישראל, ישראלפט, שמאל ישראלי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

